Днем сюди припливають кілька величезних туристичних лайнерів і на берег сходять тисячі туристів. Можна прогулятися, поїсти в ресторані, можна піднятися на найближчий пагорб і подивитися на фьорд зверху. Ці фото зняті з дрона, але з пагорба теж гарний вид, його видно на фото, там де будиночки.
Ми приїхали сюди вранці, тому змогли подивитися містечко без туристів.
Ціни в ресторанах дуже високі (норвезькі), якщо хочете заощадити, то можна взяти піцу з собою і поїсти на березі фьорда. Також тут є супермаркет.
Основна розвага в містечку - це відома залізниця - Flåmsbana, побудована в період з 1924 по 1939 рік. Побудувати таке чудо могли тільки в країні з необмеженими грошовими запасами, бо населення Флома менше 500 чоловік і вони ніяк не могли окупити будівництво. А туризму в ті роки ще просто не було. Зараз, звичайно, це прибутковий бізнес і основна стаття доходу Флома.
У дороги найвищий кут підйому серед звичайних поїздів, різниця висот 866 метрів на 20-ти кілометрової лінії. Ми сіли на найперший ранковий потяг.
По дорозі поїзд зупиняється біля водоспаду Кьосфоссен (Kjosfossen), висотою 225 метрів. На ньому встановлені генератори, які і живлять залізницю.
Кінцева точка маршруту Myrdal, де можна пересісти на потяг до Бергена або Осло. Ми їхали до передостанньої станції Vatnahalsen, звідки пішли пішки назад (можна піти і від кінцевої станції). Якщо ви хочете вчинити так само і купуєте квитки на офіційному сайті (https://www.visitflam.com/flamsbana/experience-flamsbana/), то там продаються тільки квитки в обидві сторони за 49 EUR. На сайті норвезьких залізниць (https://www.nsb.no/en/) можна купити квитки в одну сторону, трохи дешевше.
Хорошим варіантом буде взяти в оренду велосипеди, піднятися разом з ними (за додаткову плату) і потім поїхати назад. Але нам цей варіант не підходив, тому що, по-перше - оренда досить дорога, а по-друге - вона працює тільки з 9 або з 10 ранку.
В принципі, якщо погода хороша і у вас є 3-4 години, то краще прогулятися пішки, бо місця дуже гарні. Як варіант, можете взагалі не їхати на поїзді, взяти в оренду велосипеди і поїхати по долині. На самий верх ви не підніметеся, але красу подивитеся. Є ще повністю безкоштовний варіант - просто підіть пішки. Повернути назад можна буде в будь-якому місці, якщо хочете дійти до початку крутого підйому, то це десь 30 км в обидва боки.
Заблукати неможливо - долина одна, річка одна, дорога вздовж неї теж одна.
Увага! Якщо ви бюджетний турист і плануєте їхати тільки на поїзді туди і назад, то ми не рекомендуємо це робити. Як і у більшості подібних поїздів - це будуть гроші на вітер. Ідеальний варіант - це підйом на поїзді і повернення пішки або на велосипеді.
Станція Vatnahalsen
Види на долину зі станції.
Від станції в долину веде досить крутий серпантин
По дорозі буде багато водоспадів
Сюди можна доїхати навіть на машині, але не всім, а тільки місцевим жителям. Йти по долині ви будете саме по автомобільній дорозі, але руху там практично немає.
Міст і водоспад під ним. Тут сотню років тому пропав хлопчик з якоїсь знатної родини.
Краса по дорозі назад у Флом
Воду можна буде набрати в річках, а бутерброди або снеки беріть з собою, так як ніяких кіосків немає.
З приводу ночівлі - в самому Флома є кілька готелів, але вони дуже дорогі. Ми зупинилися в Aurland Apple Farm (booking.com), в 11 кілометрах від міста. Це бюджетне місце, є кухня і парковка.
Як дістатися: парковок багато, вибирайте будь-яку приблизно тут N 60 51.856 E 7 06.759. До Флома можна доїхати на автобусах з Bergen, Sogndal або Lærdal (https://www.nor-way.no/en-US). До верхньої станції Myrdal можна приїхати на поїзді з Бергена або Осло (https://www.nsb.no/en/).