Македонія (з 2019 року Північна Македонія) - маловідома на туристичній мапі країна. У світовому рейтингу туристичних країн вона знаходиться на 132 місці з 425-ма тисячами туристів, та й ті, в основному, подорожують на автомобілях в Грецію. Це не просто мало, а неймовірно мало. Побувавши в Албанії, ми гадали, що відвідали європейський заповідник, але виявилося, що в Албанії буває в 10 разів більше туристів!
З'явилася Македонія в 1991 році, під час розпаду Югославії. Живуть тут в основному македонці (64%) і албанці (25%). Відповідно, багато туристів приїжджають із сусідньої Албанії, в Охриді ми бачили багато албанців.
Незважаючи на те, що всі називають країну Македонія, в ЄС і НАТО у неї інша назва - Колишня Югославська Республіка Македонія (Former Yugoslav Republic of Macedonia, FYROM). Пов'язано це з судовим позовом Греції, в якій є регіон з такою ж назвою. Це суперечка триває і зараз.
Територія країни гірська, що добре видно на наступній карті
|
Карта Македонії ©geoatlas.com |
|
Рівнин мало, гори видно з будь-якої точки країни.
Мова
Македонська та албанська. Алфавіт - кирилиця. Ті, що говорять російською та українською, зрозуміють дуже багато слів. Я спілкувався з циганом і ми розуміли один одного. Він знає македонську і втік з чорногорської Будви, де його постійно били, а в Македонії ставляться нормально.
Безпека
Судячи з відгуків в інтернеті і нашим спостереженням - люди доброзичливі, проблем з безпекою немає.
Ціни
Невисокі, навіть низькі, незважаючи на те, що з іноземців беруть подвійну ціну за все. За повноцінний обід на двох з пляшкою вина в гарному ресторані ми заплатили 20 євро. Кращий готель в Охриді або Скоп'є - 70-80 євро, апартаменти у місцевих набагато дешевше.
Оренда авто
Ми не їздили на громадському транспорті, тому нічого не можемо сказати. По прильоту ми відразу орендували автомобіль в аеропорту Скоп'є і пересувалися на ньому. Це неймовірно зручно, так як дороги в країні порожні, машин практично немає. Автомобіль в Македонії - це реально круто. Як і в будь-якій країні - повне страхування обов'язкове. На автобані нам в лобове скло прилетів камінчик і залишив тріщину. Без страховки це було б від 400 євро, незважаючи на те, що від нас це пошкодження не залежало.
Дороги більш-менш нормальні, хоча в національних парках їх може не бути взагалі в деяких місцях. В принципі, ми всюди проїхали на Opel Astra, позашляховик не був потрібен. Є платні ділянки, до оплати, крім місцевих динарів, приймаються євро.
Відстані невеликі, з будь-якого кінця країни можна доїхати в Скоп'є за 4 години. На початку жовтня в горах лежав сніг, тому потрібна зимова гума.
Що дивитися
Є сенс поїхати по круговому маршруту: Скоп'є - Прилеп - Охрід - Дебар - Маврово - Гостівар - Скоп'є. У Прилепі можна погуляти в центрі і за містом піднятися на гору з руїнами фортеці Markovi Kuli. В Охриді є сенс зупинитися мінімум на два дні, погуляти в місті, піднятися в гори, покататися біля озер і в парку Галічіца. Ще один обов'язковий пункт - Маврово озеро в однойменному національному парку. Сюди ми вирішили заїхати, побачивши красиву панораму в google.maps. Там є канатна дорога.
По Македонії у нас написані дві статті: Охрід і Скоп'є.
|
Охрід ©Yuriy Buriak |
|
|