Загреб - столиця Хорватії, однак через віддаленість від моря і основних визначних пам'яток, не так часто відвідується туристами, як узбережжя. Ми заїхали сюди по дорозі до моря і погуляли півдня в центрі міста.
Основні цікаві місця розташовані навколо історичного центру. Він невеликий і обійти можна за кілька годин. Туристи зазвичай стартують від центральної площі бана Йосипа Елачича. Площа не особливо примітна і використовується здебільшого, як місце зустрічей городян і трамвайний вузол (панорама). Всі будівлі побудовані в різних стилях, через це втрачається цілісність. Найбільше вона нам вона запам'яталася голубами.
У 200-х метрах на захід від центральної площі знаходиться фунікулер (інформація), який з'єднує верхнє і нижнє місто.
Поки йшли, побачили Форнетті. Незважаючи на те, що цей франчайз вже поширився на десятки країн, і в Києві він на кожному кроці, за кордоном ми його знайшли вперше.
На верхній станції є оглядовий майданчик. Вид, м'яко кажучи, ніякий.
У верхньому місті (Gornji Grad), історичному центрі, ми прогулялися навколо площі Святого Марка, на якій розташована однойменна церква 1242. Церква унікальна, нічого подібного ми не бачили, так як на даху мозаїкою викладені герби Хорватії, Славонії, Далмації і Загреба. Виглядає приголомшливо.
Навпроти церкви розташовані декілька будівель, які раніше служили міською ратушею. На будівлі з прапорами є табличка Ніколи Тесли, на якій написано: "Як син цієї країни, я зобов'язаний допомагати Загребу всіма способами, будь то порада або реальна допомога справою". У 1892 році Тесла запропонував зробити електричне освітлення в місті, а гідроелектростанцію розмістити на Плітвіцьких озерах. На щастя, міська влада зробили розумніше і побудувала електростанцію в іншому місці.
У 2008 році Хорватія активно готувалася до вступу в Євросоюз, тому прапори вже висіли всюди.
Пішли в сторону до Загребському собору, пройшли через найстарішу збережену споруду міста - Кам'яні ворота (Kamenita vrata), які були побудовані на початку 13-го століття.
Дійшли до Загребського собору, він розташований трохи північніше центральній площі міста. Цей величезний католицький собор почали будувати в 1093 році. В кінці XV століття Османська імперія вторглася на територію Боснії та Хорватії, внаслідок чого багато міст почали зводити фортифікаційні укріплення. Навколо собору були також побудовані стіни, частина яких збереглася до наших днів. У 1880 році храм серйозно постраждав в результаті сильного землетрусу, але пізніше неоготичний вигляд будинку був відновлений, а дві вежі висотою 105 м відбудовані заново.
З висоти собор виглядає, звичайно, вражаюче
На наступній карті можна подивитися кілька туристичних маршрутів по Загребу. Прогулянка складається з двох частин, по старому місту і по парковій зоні.
Корисні посилання:
Карта руху та розклад трамваїв (денні та нічні)
Карта руху та розклад автобусів (денні та нічні)
http://www.zagreb-airport.hr - аеропорт
Унизу цієї сторінки можна завантажити PDF з картою руху туристичного автобуса.
Як дістатися: У Загребі є аеропорт, автобуси в місто ($5.5) ходять дуже часто, подивитися розклад і купити квитки можна тут. Залізничний вокзал розташований в 10 хвилинах ходьби від центру міста. Автобусний вокзал трохи далі, але йти не більше 15 хвилин. Обидва вокзали видно на першій карті вгорі.